Veel gestelde vragen

Verkoop, belastingaangifte, taxatie of een storing melden…

De antwoorden op veel gestelde vragen vindt u hier

Staat uw vraag er niet bij? Dan helpen we u natuurlijk graag met een persoonlijk advies.
Neem contact met ons op.

Gaat u uw huis verkopen? Dan zal de makelaar diverse VvE documenten van u willen ontvangen. Op het eigenaarsportaal kunt u zaken als de jaarrekening, notulen van de vergaderingen, polisbladen en andere benodigde documenten vinden en downloaden.

  • Log in op het eigenaarsportaal
  • Selecteer [Administratie] voor documenten m.b.t. vergaderingen
  • Selecteer [Financiën] voor documenten m.b.t. alle financiële zaken van de VvE
  • Selecteer [Gebouw beheer] voor documenten m.b.t. technische zaken

Klik hier om in te loggen.

Voor de taxatie van uw woning heeft u vaak diverse stukken van de VvE nodig zoals een polisblad van de opstal verzekering en een taxatierapport. Deze documenten treft u aan op het eigenaarsportaal.

  • Log in op het eigenaarsportaal
  • Selecteer [Gebouw beheer] in het menu
  • Selecteer [Overzicht contracten].
Hier treft u een overzicht aan van alle actuele contracten van de VvE. Selecteer het gewenste contract (verzekering) en download het benodigde document (polisblad).

Klik hier om in te loggen.

Gegevens ten behoeve van de jaarlijkse belastingaangifte (inkomstenbelasting) vindt u op het eigenaarsportaal.

  • Log in op het eigenaarsportaal
  • Selecteer [Mijn pagina] in het menu
  • Selecteer [Mijn aandeel in het reservefonds].
Hier leest u wat uw aandeel in het reservefonds van de VvE is.

Klik hier om in te loggen.

Om een storing te melden of om een reparatieverzoek in te dienen logt u in op het eigenaarsportaal.

  • Log in op het eigenaarsportaal
  • Selecteer [Gebouw beheer] in het menu
  • Selecteer [Reparatieverzoeken en opdrachten].
Hier kunt u uw melding maken. Wij gaan tijdens kantooruren aan de slag met uw melding.

Klik hier om in te loggen.

Om een sleutel, tag of handzender te bestellen logt u in op het eigenaarsportaal.

  • Log in op het eigenaarsportaal
  • Selecteer [Gebouw beheer] in het menu
  • Selecteer [Reparatieverzoeken en opdrachten].
Hier kunt u uw een melding aanmaken met het verzoek om een nieuw toegangsmiddel te ontvangen. Wij gaan tijdens kantooruren aan de slag met uw melding. De kosten van een nieuwe handzender of sleutel zijn voor u. U ontvangt van de VvE een factuur of u dient sleutels tegen contante betaling af te halen bij een sleutelmaker. Dit kan verschillen per leverancier.

Bestelt u een certificaatsleutel, voeg dan een foto van een huidige sleutel toe waarop duidelijk het nummer van de sleutel te lezen is.

Klik hier om in te loggen.

Wilt u weten of u alle betalingen aan de VvE heeft voldaan? Dit kunt u eenvoudig controleren aan de hand van uw debiteurenkaart op het eigenaarsportaal.

  • Log in op het eigenaarsportaal
  • Selecteer [Mijn pagina] in het menu
  • Selecteer [Mijn saldo].
Hier staat een overzicht van "te betalen" en "betaalde"bedragen.

Klik hier om in te loggen.

Online vergaderen heeft veel voordelen. U kunt altijd deelnemen aan de vergadering waar u ook bent. Kunt u niet deelnemen dan is het ook mogelijk om voorafgaand aan de vergadering al uw stem uit te brengen. U hoeft dan geen buurman of buurvrouw te machtigen. 
Hoe werkt het? De vergadering wordt online gehouden via twee platforms die gelijktijdig gebruikt worden.

Platform 1 - De Stemmodule
Ga naar: https://vergaderen.twinq.nl - log in met de bij u bekende inloggegevens.
  • U tekent de digitale presentielijst;
  • Ga door naar de agenda om uw stem uit te brengen;
  • Als u op alle punten uw stem heeft uitgebracht mailt u de stemmen naar uzelf.
Platform 2 - Microsoft Teams
Via dit platform kunt u door middel van een beeld en geluidverbinding de vergadering volgen en deelnemen aan de vergadering.

U heeft dus nooit meer een reden om uw stem verloren te laten gaan.

Als u uw inloggegevens van het eigenaarsportaal kwijt bent dan kunt u deze eenvoudig weer opvragen door ons een mail te sturen. Stuur uw mail naar: beheer@amstarr.nl